Początek drugiego etapu edukacyjnego szkoły podstawowej w życiu młodego człowieka to pasmo poszukiwań, pasji, zainteresowań i ukierunkowywania siebie na dalszą przyszłość.
Niniejsza innowacja wychodzi naprzeciw oczekiwaniom uczniów, którzy chcą łączyć swoją przyszłość z nowoczesną technologią związaną z informatyką i programowaniem robotów – a wielu takich uczniów trafia do naszej szkoły.
Innowacją programu informatyki jest wzbogacenie go o zagadnienia z kodowania, programowania i konstruowania robotów, sztucznej inteligencji, grafiki komputerowej, kompetencji cyfrowych oraz wprowadza obsługę pozaprogramowych programów komputerowych.
Uczniowie w całym cyklu edukacji będą mieli szansę na szczegółowe zapoznanie się z pojęciami i zagadnieniami informatycznymi związanymi z programowaniem i konstrukcją robotów, nowoczesnym sprzętem do robotyki i językami programowania. Tworząc własnemodele robotów, pisząc indywidualne programy dla nich, obsługując nowoczesny sprzęt, ucząc się wykonywania zdjęć oraz komputerowej ich obróbki, będą mieli możliwość poznania podstaw programowania, konstruowania i projektowania graficznego. Uczniowie będą rozwijać swoją wyobraźnię przestrzenną i umiejętności manualne, tworząc własne modele robotów z klocków konstrukcyjnych.
Zajęcia mają pomóc uczniom w dokonaniu decyzji o wyborze dalszej drogi edukacyjnej, mają być także inspiracją do poszerzania ich horyzontów, zdobywania nowych umiejętności.
Pragniemy zaszczepić w młodych ludziach pasję, pokazać im jak można produktywnie spędzać czas, wyrażać siebie oraz kreować rzeczywistość.
Autorka innowacji
Anna Kalisz-Walerowicz
50-153 Wrocław
ul. Kraińskiego 1